A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Прибужанівська громада
Миколаївська область, Вознесенський район

Методичне об’єднання – важлива форма підвищення фахової майстерності вчителя

Дата: 08.04.2019 16:21
Кількість переглядів: 72

                  Методичне об’єднання – важлива форма підвищення

фахової майстерності вчителя

                 У період, коли освіта України набуває кардинальних змін, виникає необхідність в оновленні

            методів та прийомів навчання, в залученні інноваційних методик процесу формування в учнів

            предметних та життєвих компетентностей. Сучасному суспільству потрібні громадяни, які

            здатні приймати нестандартні рішення, тобто підходити до вирішення тієї чи іншої проблеми,

            самоконтролювати та самооцінювати результати своєї діяльності.

    Основна  роль учителя сьогодні – не лише дати певну суму знань учневі, а й навчити його вчитися, самостійно здобувати знання, застосовувати їх на практиці, тобто формувати компетентності як загальну здатність, що базується на певному досвіді та цінностях особистості. Тому сучасність ставить високі вимоги до професійності вчителя, який повинен бути готовим до змін, відкритим до новацій, стати творцем, дослідником, експериментатором.

   На формування  якісно нового педагога налаштована вся система роботи методичних об’єднань, яка спонукає кожного вчителя до підвищення свого фахового рівня; сприяє взаємному збагаченню членів педагогічного колективу педагогічними знахідками; дає змогу молодим учителям вчитися педагогічної майстерності у старших і досвідченіших колег; забезпечує підтримання в педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку.

    Основною метою діяльності  методичного об'єднання можна визначити наступне – залучення вчителів до інноваційної, пошукової  діяльності, розвиток  творчої ініціативи, виявлення й поширення найбільш ефективних форм та методів їхньої роботи.

    Самоосвіта педагога – це складова моделі розвитку ключових компетентностей учителів і один із шляхів реалізації проблеми. Сьогодні важливим є не тільки вміння оперувати власними знаннями, а й бути готовим змінюватись та пристосовуватись до нових потреб ринку праці, оперувати та управляти інформацією, активно діяти, швидко приймати рішення, навчатись упродовж життя. Результатом цього є самодостатня, творча особистість педагога. Професійне самовдосконалення вчителя здійснювалось через самоосвіту, а також через активну участь у різноманітних  методичних заходах.

     28 березня 2019 році  на базі Прибужанівської ЗОШ І-ІІІ ст. відбулися семінари міжшкільних  методичних об’єднань учителів-предметників  із історії та правознавства, інформатики, трудового навчання.

   На  засіданні, під керівництвом Зубчевської Н.Б., учителі історії Новосілківської ЗОШ І-ІІІ ст. поділилися досвідом  роботи з підготовки одинадцятикласників  до ЗНО, звернули увагу на роботу учнів із підручниками, самостійним складанням тестів. Наталія Богданівна  розповіла колегам про створення у фейсбуці спільноти  «Знавці історії», використання на уроках історії документальних фільмів, Буковська К.М., учитель історії Прибужанівської ЗОШ І-ІІІ ст., показала колегам картки, які вона складає для учнів, і використовує їх у роботі під час повторення і закріплення  матеріалу до ЗНО.

  Учителі трудового навчання, під керівництвом Кравченка А.В., опрацювали модуль «Техніка виконання макраме».  Колеги вправлялися у в’язанні різних вузлів, звертали увагу на  різні вироби, які можна зробити  у техніці макраме для різних класів. Андрій Вікторович   особливо звернув увагу на роботу молодого вчителя Дмитрівської  ЗОШ І-ІІІ ст. Гущі О.К., надав йому методичні поради.

   Учитель інформатики Новосілківської  ЗОШ І-ІІІ ст. Кіріяков  Д.В. провів  майстер-клас  із учителями інформатики  як правильно складати кросворди  в програмі Excel, яка на сьогоднішній день являється однією  з найбільш популярних у світі. Звернув увагу вчителів, що завдяки функції аналітики Excel учні вивчають моделі й упорядковують дані, щоб заощадити свій час. Вони зможуть  легко створювати електронні таблиці на основі шаблонів або самостійно, а також виконувати розрахунки за допомогою сучасних формул. Горєва  О. М., учитель інформатики Мартинівської  ЗОШ І-ІІІ ст.,  показала колегам роботи своїх  учнів, які створювали презентації на уроках. Учителі мали змогу переглянути  і проаналізувати презентації, створені учнями.  

    На засіданнях колеги обговорили питання, що стосуються впровадження нових технологій навчання і реалізації проблемного питання вчителя. Одним із шляхів удосконалення професійної компетентності педагога є ефективне застосування традиційних та інноваційних освітніх технологій.  Учителі творчо підходять до реалізації проблеми школи, проблеми МО та власної проблеми. Усі члени МО, надаючи перевагу особистісно зорієнтованій системі навчання, обирають педагогіку співробітництва, уроки будують на діяльнісній основі, учень активно працює сам, у парах, групах – на всіх етапах уроку, навчаючись самостійно здобувати знання і застосовувати їх.

   Проаналізувавши рівень методичної роботи  можна сказати, що удосконалення методичної компетентності вчителя шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій позитивно позначилось на формуванні професійної майстерності педагогів, створило сприятливі умови для розвитку творчого потенціалу педагогів, їх саморозвитку та самовдосконалення. Така система роботи з колегами сприяла  росту педагогічної майстерності.



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь