A A A K K K
для людей із порушенням зору
Прибужанівська громада
Миколаївська область, Вознесенський район

"Починати виховання дітей зі школи – означає зводити будівлю на піску і без фундаменту"

Дата: 25.04.2018 17:02
Кількість переглядів: 1374

Починати виховання дітей зі школи – означає зводити будівлю на піску і без фундаменту

      Н. Лубенець

    У центрі уваги  закладів дошкільної  освіти – забезпечення кожній дитині перед вступом до школи мінімального освітнього ядра та створення передумов для її безболісної адаптації до нового соціального середовища на основі сучасних критеріїв, форм і методів підготовки до школи, адекватних вікові дітей.

   Головною умовою забезпечення наступності у вихованні і навчанні є спрямованість педагогічного процесу дитячого садка і школи на всебічний розвиток особистості дитини. З огляду на це необхідний зв'язок програм, методів і форм навчання в дитячому садку і початковій школі.

    Перехід дитини з дитячого садка у школу є важливим етапом її життя, який пов’язаний не лише зі зміною середовища її розвитку, а й із відповідними процесами самоусвідомлення, із зіткненням з новими проблемами, відкриттям у собі нових можливостей.

   Підготовка дитини до навчання у школі – важливе завдання дошкільного виховання, що пов’язане з питанням наступності в роботі  закладів дошкільної освіти і школи, дошкільної і початкової освіти.

  Наступність у роботі закладу  дошкільної освіти і школи досягається тоді, коли  освітній процес у закладі дошкільної освіти спрямований на всебічний розвиток та підготовку дітей до навчання у школі, коли встановлені тісні контакти між закладом дошкільної освіти і школою.

  Саме з метою визначення підготовки дітей закладів дошкільної освіти до навчання в Новій українській школі, вихователі старших  груп  закладів дошкільної освіти Прибужанівської сільської ради,  відповідно до раніше складеного графіка, провели з 14-26 березня 2018 року  відкриті заняття, на які запросили своїх колег вихователів та майбутніх вчителів 1 класу.

    14 березня 2018 року   заняття з розвитку мовлення та культури мовленнєвого спілкування провела з вихованцями  Мартинівського ЗДО «Колосок» Кравченко Н.Л. На занятті діти вивчали звук і букву «К», охоче виконували різні завдання, які їм ставила вихователь.

   16 березня 2018 року вихователь Прибужанівського ЗДО «Джерельце» Барнай Т.С. провела інтегроване  заняття (логіко-математичний розвиток та ознайомлення із соціумом), на якому запропонувала своїм вихованцям здійснити математичну подорож Україною і вивчити склад числа «8». Заняття відвідали колеги, директор Прибужанівської школи Павловська О.О. та вчитель майбутнього 1 класу Соколова А.Г. Вихованці Тетяни Сергіївни не тільки показали знання з математики, а й довели, що вони  добре знають про свою Батьківщину.

   21 березня 2018 року   вихователь старшої групи Дмитрівського ЗДО «Малятко» Попова Т.М. запросила своїх колег  та вчителя майбутнього 1 класу  Дмитрівської ЗОШ І-ІІ ст. Єрємєєву Г.В.  на інтегроване заняття «Весняний передзвін». Вихованці Тетяни Миколаївни показали, що вони можуть не тільки читати, писати, рахувати, вони проводили спостереження, експериментували, а в кінці заняття порадували гостей своїми музичними здібностями. 

  23 березня 2018 року вихованці Тімірязєвського ЗДО «Зірочка»  під умілим керівництвом свого вихователя Замороз Н.А. під час заняття з логіко-математичного розвитку здійснили подорож до днів тижня. Кожен день був незвичайним, тому що давав дітям завдання, з якими вони легко справлялися.

  26 березня 2018 року своїх колег та вчителя майбутнього 1 класу Яструбинівської ЗОШ І-ІІІ ст. Теплову С.М. запросили до Яструбинівського ЗДО «Ромашка» вихованці старшої групи. Вихователь Бондар О.М. провела заняття з розвитку мови та культури мовленнєвого спілкування, а її вихованці  розповіли присутнім про найдорожчу людину в їх житті – маму.

   28 березня 2018 року  зустрілися колеги  закладів дошкільної освіти  Прибужанівської сільської ради з вихованцями Новосілківського ЗДО «Сонечко». На заняття завітала завуч Новосілківської ЗОШ Ротар С.Є. та вчитель майбутнього 1 класу Майстренко Л.П. Вихователь старшої групи 

Щербакова В.М. провела заняття ознайомлення з природним довкіллям, на якому розповіла  своїм вихованцям  про  тварин лісу, звернула увагу на їх  поведінку навесні, а діти з задоволенням відгадували загадки, описували тварин за схемами, декламували вірші про тварин.  А ще вихованці ЗДО «Сонечко» показали свої творчі здібності: діти співали, танцювали, інсценізували пісні.

  Під час проведення занять діти  старших груп  ЗДО показали рівень підготовки до навчання в школі, свої знання і вміння закріплювали практично під час подорожі, гри, бесіди, виконання різноманітних вправ. Вихователі використовували  різні форми та методи роботи, розвивали словниковий запас дітей, їх пам'ять, увагу, мовлення, діти виконували завдання творчого характеру.  

   Вихованці вивчали нові букви, викладали їх з природного матеріалу, наносили на букву  штрихові лінії, цим самим розвивали моторику рук, «ловили» новий звук у словах, самостійно придумували слова з цим звуком, відгадували загадки, поселяли слова з певною кількістю складів на певний поверх будинку, визначали наголошені і ненаголошені склади, складали речення, визначали кількість слів у реченні, давали характеристику звукам та складали звукові моделі слів, вчилися розповідати виразно вірші напам’ять, складали розповіді,  орієнтуючись на опорні схеми.

  На заняттях з логіко-математичного розвитку діти теж показали свою готовність до школи: рахували від 1 до 10 і в зворотному напрямку, порівнювали числа, усно розв’язували приклади та задачі, називали сусідів числа, геометричні фігури, закріплювали свої знання і вміння, виконуючи самостійно різні завдання.

    Вихователі  використовували  диференційований підхід до кожної дитини, ігрові прийоми. 

Під час занять діти були емоційні та розкуті, сприймали  і вирішували  різні пізнавальні та проблемні завдання, активно відповідали  на запитання, робили  самостійно висновки. На всіх етапах вихованці  показали свої знання з розвитку мовлення та культури мовленнєвого спілкування, логіко-математичного розвитку, ознайомлення із соціумом, довкіллям та художньо-продуктивної   діяльності.  Якісну підготовку дітей до школи  відмітили  і вчителі майбутнього 1 класу, які побачили рівень  знань дітей на підготовчих заняттях. 

   Гості, які відвідали заняття у своїх колег  та вчителі майбутнього 1 класу, звернули увагу на те, що такі заходи дали   можливість працівникам інших закладів дошкільної освіти і школи розв’язувати всі питання, які виникають у процесі спільної роботи, разом виявляти  недоліки, що заважають здійсненню наступності в роботі, визначати способи вдосконалення навчально-виховної роботи. Вихователі-колеги і вчителі, завдяки таким заходам вихователі взаємозбагатилися знаннями стосовно програмових вимог, форм і методів роботи з дітьми в закладі дошкільної освіти і в школі.

   З урахуванням актуальної суспільно-політичної, екологічної ситуації   та з метою підвищення якості дошкільної освіти, забезпечення її поступального інноваційного розвитку заклади дошкільної освіти працюють  над проблемами патріотичного, екологічного виховання, формування основ здорового способу життя та комунікативно-мовленнєвого розвитку дошкільників.

   Наступність у роботі закладу дошкільної освіти і школи повинна передбачати зорієнтованість і вихователів, і вчителів початкової школи на сумісну діяльність з дітьми, яка враховує вікові особливості розвитку дитини, спонукає її до творчого самовиявлення, зберігає унікальність і самобутність певного періоду дитинства, забезпечує безкризовий перехід дошкільника у позицію особистості другого дитинства і водночас віддзеркалює розвивальний характер освіти.

  Заклад дошкільної освіти і школа  – дві суміжні ланки в системі освіти, і їх завдання – забезпечити якісний педагогічний та психологічний супровід, що дозволяє не лише здолати труднощі, що виникають у дитини, але і забезпечити їх профілактику.

  Тому дуже важливо, щоб у закладі дошкільної освіти  допомогли дитині усвідомити, що дитячий садок і школа є ланками єдиної системи освіти і виховання, а все те, що чекає дитину у школі, є продовженням того, чим займалася, що опановувала вона раніше. Не менш важливо, щоб із перших днів перебування в школі дитина  на конкретних реаліях переконувалася в цьому. Все це можливе за дотримання принципу наступності дошкільної та початкової освіти.

  Усі мають усвідомлювати, що підготовка дітей до школи, яка є одним з головних завдань дошкільної освіти, має спрямовуватися на всебічний розвиток особистості. Тому педагоги  вирішили  продовжувати створювати сприятливі умови для формування показників розвитку компетентності особистості, а саме: фізичної, соціально-моральної, емоційно-ціннісної, пізнавальної, мовленнєвої, художньо-естетичної, творчої активності в усіх сферах життєдіяльності.

   Отже, для того, щоб перехід дитини з дитячого садка до школи був легким, малопомітним, безболісним - потрібно якнайтісніше працювати дитячому садку, сім'ї і школі.

О.П. Калина,

головний спеціаліст відділу освіти, молоді та спорту

Прибужанівської сільської ради 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь